-
Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
Γεννημένος στις 11 Ιουλίου 1934, ο Armani επαναπροσδιόρισε την έννοια της κομψότητας και δημιούργησε μια παγκόσμια αυτοκρατορία που ταυτίστηκε με τη διαχρονική αισθητική και την πολυτέλεια. Η κληρονομιά του ξεπερνά κατά πολύ τα ρούχα, καθώς διαμόρφωσε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη μόδα, το στυλ και την επιχειρηματικότητα στον χώρο της πολυτέλειας.
Παρακάτω, λοιπόν, θα ανακαλύψεις το μυστικό πίσω από την τεράστια επιτυχία του, που δεν οφείλεται μόνο στο σχεδιαστικό του ταλέντο, αλλά σε μια ιδιοφυή στρατηγική που άλλαξε για πάντα τον κόσμο της μόδας.
Δες τα βασικά σημεία που θα διαβάσεις:
Η έξυπνη αρχιτεκτονική της μάρκας: Πώς οι διαφορετικές σειρές (Giorgio Armani, Emporio Armani, A|X) σχεδιάστηκαν για να απευθύνονται σε όλους, δημιουργώντας ένα ταξίδι για τον καταναλωτή χωρίς να χάνεται η αίσθηση της πολυτέλειας.
Η επανάσταση στην αισθητική: Με το εμβληματικό αποδομημένο σακάκι, ο Armani άλλαξε για πάντα τη σιλουέτα ανδρών και γυναικών, εισάγοντας την έννοια της «ήσυχης πολυτέλειας» δεκαετίες πριν γίνει τάση.
Η μεταμόρφωση του μάρκετιγκ: Πώς ουσιαστικά «εφηύρε» το σύγχρονο κόκκινο χαλί, χρησιμοποιώντας τους σταρ του Χόλιγουντ για να χτίσει μια παγκόσμια αυτοκρατορία και να αλλάξει τη σχέση μόδας - διασημοτήτων.
Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου lifestyle: Πώς επέκτεινε την αισθητική του πέρα από τα ρούχα, δημιουργώντας έναν ολόκληρο κόσμο εμπειριών που περιλαμβάνει ξενοδοχεία, έπιπλα και εστιατόρια.
Το σχέδιο για το μέλλον: Πώς είχε εξασφαλίσει ότι η αυτοκρατορία του θα παραμείνει ισχυρή και ανεξάρτητη ακόμη και μετά από αυτόν, αποτελώντας ένα πρότυπο επιχειρηματικής κληρονομιάς.
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι στη Fashion Week στο Μιλάνο το 2016
Η εμπορική επιτυχία και η διαρκής επιτυχία του Ομίλου Armani βασίζονται θεμελιωδώς στο εξελιγμένο και αριστοτεχνικά χρτισμένο χαρτοφυλάκιο των brands του. Μακριά από μια ad-hoc συλλογή ετικετών, η δομή αντιπροσωπεύει μια συστηματική προσέγγιση στην τμηματοποίηση της αγοράς και στη διαχείριση του κύκλου ζωής του καταναλωτή. Αυτή η πολυεπίπεδη αυτοκρατορία σχεδιάστηκε για να προσελκύσει μια ευρεία και ποικιλόμορφη πελατειακή βάση, καθοδηγώντας την μέσα από ένα οικοσύστημα μάρκας που προσφέρει διαφορετικά επίπεδα προσβασιμότητας, στυλ και τιμής, όλα ενοποιημένα κάτω από την ισχυρή μητρική ομπρέλα του Armani.
Η βασική επιχειρηματική στρατηγική του Ομίλου Armani είναι η δημιουργία και διαχείριση πολλαπλών υπο-μαρκών, καθεμία σχολαστικά σχεδιασμένη για να καλύπτει τις συγκεκριμένες ανάγκες, τις φιλοδοξίες και την αγοραστική δύναμη διαφορετικών τμημάτων της αγοράς. Αυτή η προσέγγιση βασίζεται σε τρεις θεμελιώδεις πυλώνες που διαπερνούν ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο: κλάση, ποιότητα και αποκλειστικότητα. Αναπτύσσοντας μια κλιμακωτή προσφορά προϊόντων, η εταιρεία κατάφερε να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά σε ολόκληρο το τοπίο της πολυτέλειας, από τη μαζική αγορά έως την υψηλή ραπτική.
Αυτή η στρατηγική τμηματοποίηση εξυπηρετεί έναν κρίσιμο διπλό σκοπό. Πρώτον, επιτρέπει στη μάρκα να επιτύχει σημαντική διείσδυση στην αγορά και να προσελκύσει ένα ευρύ κοινό χωρίς να αποδυναμώσει το κύρος και την αποκλειστικότητα της ναυαρχίδας της, της σειράς Giorgio Armani. Το ταξίδι ενός καταναλωτή με τη μάρκα μπορεί να ξεκινήσει από ένα προσιτό σημείο εισόδου, όπως η A|X Armani Exchange, με τη φιλοδοξία να ανέβει τη σκάλα της μάρκας με την πάροδο του χρόνου, φτάνοντας τελικά στην κορυφή των συλλογών Τζόρτζιο Αρμάνι ή Armani Privé. Αυτή η στρατηγική της «σκάλας» καλλιεργεί αποτελεσματικά τη μακροπρόθεσμη αφοσίωση των πελατών και μεγιστοποιεί την αξία του κύκλου ζωής τους.
Δεύτερον, αυτό το μοντέλο κάθετης επέκτασης της μάρκας, συγκεκριμένα η επέκταση προς τα κάτω σε πιο προσιτές τιμές, ήταν μια πρωτοποριακή κίνηση στον τομέα της πολυτέλειας. Σχεδιάστηκε για να καλύψει το μεγάλο και αυξανόμενο δημογραφικό κοινό των νέων και δυνητικών καταναλωτών πολυτελείας, συνεχίζοντας παράλληλα να εξυπηρετεί την καθιερωμένη πελατεία της μάρκας.
Η ευφυΐα της εκτέλεσης του Armani έγκειται στην ικανότητά του να έχει επιτύχει αυτή την επέκταση χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τη γοητεία ή την αντιληπτή αξία της κύριας μάρκας, μια παγίδα που έχει μειώσει πολλούς άλλους οίκους πολυτελείας. Αυτή η προσεκτική ισορροπία διατηρείται διασφαλίζοντας ότι, ενώ οι τιμές και τα στυλ μπορεί να διαφέρουν, ένα συνεπές DNA της μάρκας με κομψότητα και ποιότητα είναι παρόν σε όλα τα επίπεδα, καθιστώντας τα προϊόντα της κάθε υπο-μάρκας αναγνωρίσιμα «Armani».
Οι Τρεις Πυλώνες του Σύγχρονου Χαρτοφυλακίου (Μετά την Αναδιάρθρωση του 2017)
Το 2017, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη σαφήνεια και δύναμη σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, ο Όμιλος Armani ξεκίνησε μια σημαντική αναδιοργάνωση του χαρτοφυλακίου των μαρκών του. Αυτή η στρατηγική ενοποίηση εξορθολόγησε τις προσφορές της εταιρείας για να επικεντρωθεί σε τρεις βασικές μάρκες: Giorgio Armani, Emporio Armani και A|X Armani Exchange.
Ο δηλωμένος στόχος ήταν να ενισχυθεί η ατομική ταυτότητα κάθε μάρκας, να επεκταθεί το δυναμικό της για σύνδεση με συγκεκριμένα κοινά-στόχους και να εδραιωθεί περαιτέρω η ηγετική θέση του Ομίλου στον παγκόσμιο τομέα της πολυτέλειας.
Η σειρά Giorgio Armani, που συχνά αναφέρεται ως «Black Label», αποτελεί την κορωνίδα των προσφορών της μάρκας. Είναι η ναυαρχίδα της συλλογής και η πιο καθαρή έκφραση της ταυτότητας του οίκου, αντιπροσωπεύοντας την επιτομή της ιταλικής πολυτέλειας, της διαχρονικής κομψότητας και της εξαιρετικής ποιότητας. Η τοποθέτησή της είναι αυτή της απόλυτης εκλέπτυνσης και αποκλειστικότητας, προβάλλοντας μια εικόνα καθιερωμένης επιτυχίας και εκλεπτυσμένου γούστου.
Το δημογραφικό κοινό-στόχος για αυτό το επίπεδο αποτελείται από εύπορα και καθιερωμένα άτομα, συμπεριλαμβανομένων ανώτερων στελεχών, στελεχών C-suite και καταναλωτών υψηλής καθαρής αξίας, συνήθως ηλικίας μεταξύ 35 και 50 ετών και άνω. Αυτοί οι πελάτες δεν αναζητούν την κραυγαλέα επωνυμία, αλλά μάλλον τα διακριτικά σημάδια της ανώτατης ποιότητας και επιτυχίας, όπως οι ραφές που επιλέγονται στο χέρι, τα ιδιόκτητα μείγματα υφασμάτων από ελίτ υφαντουργίες όπως η Loro Piana, και οι άψογες, χειροποίητες λεπτομέρειες.
Η γκάμα των προϊόντων εξειδικεύεται σε πολυτελή έτοιμα ρούχα, κοστούμια κατά παραγγελία, περίτεχνα βραδινά φορέματα και τα διάσημα φορέματα των Όσκαρ που έχουν κοσμήσει αμέτρητα κόκκινα χαλιά. Η τιμή αντικατοπτρίζει την κορυφαία της θέση, με τα κοστούμια να κυμαίνονται συνήθως από £1.000 έως πάνω από £5.000 (περίπου $1.750 έως $5.834 και άνω). Η διανομή είναι εξαιρετικά ελεγχόμενη και αποκλειστική, με τις συλλογές να πωλούνται μόνο σε αποκλειστικές μπουτίκ Giorgio Armani σε κορυφαίες παγκόσμιες τοποθεσίες και σε επιλεγμένα, πολυτελή πολυκαταστήματα όπως το Bergdorf Goodman και το Harrods.
Η Emporio Armani ιδρύθηκε το 1981, είναι η δεύτερη μάρκα της οικογένειας Armani και τοποθετείται ως μια σύγχρονη σειρά πολυτελείας με έντονο, δυναμικό χαρακτήρα. Λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ της υψηλής ραπτικής της κύριας σειράς και της προσιτής μόδας της A|X. Η σειρά εστιάζει στις σύγχρονες τάσεις και χαρακτηριστικά, προσφέροντας μια πιο μοντέρνα ερμηνεία της αισθητικής Armani, διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας. Είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι η Emporio Armani είναι μία από τις δύο μόνο μάρκες έτοιμων ενδυμάτων (μαζί με την Giorgio Armani) που σχεδιάζονταν κυρίως από τον ίδιο τον Giorgio Armani και κατέχουν μια πολυπόθητη θέση στο ημερολόγιο της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εντός του ομίλου.
Το δημογραφικό κοινό-στόχος είναι ένα νεότερο, αλλά ακόμα εύπορο και επαγγελματικό κοινό, συνήθως ηλικίας 25 έως 35 ετών. Αυτό περιλαμβάνει συμβούλους διαχείρισης, οικονομικούς αναλυτές και creative διευθυντές που επιθυμούν σύγχρονες εκδοχές του μινιμαλιστικού στυλ του Armani τόσο για επαγγελματικά όσο και για κοινωνικά περιβάλλοντα.
Μετά την αναδιάρθρωση, η Emporio Armani έγινε μια μάρκα-«μητέρα», απορροφώντας την πρώην Armani Jeans και τα casual στοιχεία της Armani Collezioni. Τώρα προσφέρει μια ολοκληρωμένη συλλογή έτοιμων ρούχων γυναικείων και ανδρικών, αξεσουάρ, γυαλιών, ρολογιών και αρωμάτων, με τα κοστούμια να τιμολογούνται έως £1.500. Η μάρκα περιλαμβάνει επίσης την εξαιρετικά επιτυχημένη σειρά αθλητικών ειδών EA7, η οποία έχει επεκτείνει την προβολή της μέσω χορηγιών μεγάλων αθλητικών ομάδων, συμπεριλαμβανομένης της ιταλικής ολυμπιακής ομάδας και της ποδοφαιρικής ομάδας SSC Napoli. Η διανομή γίνεται κυρίως μέσω ανεξάρτητων μπουτίκ Emporio Armani και της επίσημης ιστοσελίδας της μάρκας, εξασφαλίζοντας μια premium και ελεγχόμενη εμπειρία λιανικής.
Η A|X Armani Exchange ξεκίνησε το 1991. Ήταν μια στρατηγική και οραματική κίνηση για τη διείσδυση στην αμερικανική μαζική αγορά και την επέκταση του στυλ Armani για μια νέα γενιά. Είναι η πιο προσιτή και οικονομική σειρά εντός του χαρτοφυλακίου, με μια ταυτότητα εμπνευσμένη από την κουλτούρα του street-chic, τη χορευτική μουσική και έναν ζωντανό, αστικό τρόπο ζωής.
Η A|X προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο ντυσίματος που αποκλίνει από τα συμβατικά, τοποθετώντας τον εαυτό της ως γέφυρα μεταξύ της υψηλής μόδας και του καθημερινού ντυσίματος.
Η μάρκα απευθύνεται ειδικά στον νεαρό, μοντέρνο και κοινωνικά δραστήριο καταναλωτή, που κυμαίνεται συνήθως από τα τέλη της εφηβείας έως τα μέσα της δεκαετίας των 30 (συχνά αναφέρεται ως 18-30 η ηλικιακή ομάδα). Αυτό το δημογραφικό κοινό είναι ψηφιακά γηγενές, ζει μια κοινωνική ζωή στην πόλη και αναζητά μοντέρνα, σύγχρονα στυλ χωρίς την τιμή της πολυτέλειας.
Η προσφορά προϊόντων της A|X εστιάζει στα casual ρούχα, συμπεριλαμβανομένων T-shirts, τζιν, φούτερ και μπουφάν και αξεσουάρ εμπνευσμένα από το streetwear.
Οι τιμές είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις αδελφές της μάρκες, με τα ρούχα να τιμολογούνται έως περίπου £450 και τα T-shirts να ξεκινούν από περίπου $35 στην αμερικανική αγορά, καθιστώντας την ανταγωνιστική με άλλες premium μάρκες μαζικής αγοράς όπως η Diesel, η Guess και η Calvin Klein. Σε αντίθεση με τις ιταλικής κατασκευής κορυφαίες σειρές, η παραγωγή της A|X γίνεται σε παγκόσμιες εγκαταστάσεις παραγωγής, και η σχεδιαστική της ομάδα λειτουργεί με έναν βαθμό ανεξαρτησίας για να παραμένει ευέλικτη και να ανταποκρίνεται στις γρήγορες τάσεις της μόδας. Η διανομή της είναι ευρεία, με πάνω από 270 καταστήματα σε μεγάλα εμπορικά κέντρα και κεντρικούς δρόμους σε 31 χώρες, συμπληρωμένη από μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία.
Αυτή η σχολαστικά σχεδιασμένη αρχιτεκτονική μάρκας αποτελεί ένα τρομερό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Λειτουργεί ως μια στρατηγική τάφρος, επιτρέποντας στον Όμιλο Armani να ανταγωνίζεται σε πολλαπλά μέτωπα ταυτόχρονα. Με την Giorgio Armani Privé και την Black Label, ανταγωνίζεται τους πιο αποκλειστικούς οίκους υψηλής ραπτικής. Μέσω της Emporio Armani, προκαλεί τους σύγχρονους παίκτες της πολυτέλειας. Με την A|X, εξασφαλίζει μια σημαντική θέση στην υψηλού όγκου, premium μαζική αγορά. Αυτή η διαφοροποίηση δημιουργεί υψηλά εμπόδια εισόδου για τους ανταγωνιστές και προστατεύει τη συνολική επιχείρηση από κυκλικές υφέσεις που μπορεί να επηρεάσουν ένα μόνο τμήμα της αγοράς. Τα έσοδα και ο όγκος που παράγονται από τις πιο προσιτές σειρές μπορούν να επανεπενδυθούν στρατηγικά στο μάρκετινγκ του «halo effect» και στη δεξιοτεχνία των κορυφαίων σειρών, δημιουργώντας έναν αυτοενισχυόμενο κύκλο οικονομικής δύναμης και φιλοδοξίας της μάρκας.
Μάρκα | Βασική Ταυτότητα | Κοινό-Στόχος (Ηλικία & Προφίλ) | Κύριες Κατηγορίες Προϊόντων | Τιμή (Ενδεικτική) | Κανάλια Διανομής |
---|---|---|---|---|---|
Giorgio Armani | Κορυφαία Πολυτέλεια, Διαχρονική Κομψότητα | 35-50+, C-Suite, Εύποροι Επαγγελματίες | Κοστούμια κατά παραγγελία, υψηλή ραπτική, πολυτελή έτοιμα ενδύματα | $2.000 - $6.000+ | Αποκλειστικές μπουτίκ, επιλεγμένα πολυτελή πολυκαταστήματα |
Emporio Armani | Σύγχρονη, Μοντέρνα Πολυτέλεια | 25-35, Νέοι Επαγγελματίες, Δημιουργικοί | Συλλογές έτοιμων ενδυμάτων, αξεσουάρ, ρολόγια, αθλητικά είδη EA7 | $800 - $2.000 | Ανεξάρτητες μπουτίκ της μάρκας, επίσημη ιστοσελίδα, πολυτελή πολυκαταστήματα |
A|X Armani Exchange | Προσιτή, Αστική, Γρήγορη Μόδα | 18-30, Φοιτητές, Νέοι Αστικοί | Streetwear, τζιν, casual βασικά, αξεσουάρ | $150 - $450 | Ανεξάρτητα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα, παγκόσμιες τοποθεσίες σε κεντρικούς δρόμους, online |
Πριν από την αναδιάρθρωση του 2017, το χαρτοφυλάκιο του Armani ήταν σημαντικά πιο κατακερματισμένο, περιλαμβάνοντας έως και επτά διακριτές σειρές μόδας. Αυτή η εκτεταμένη γκάμα, αν και επιτυχημένη στην εποχή της, τελικά παρουσίαζε κινδύνους αποδυνάμωσης της μάρκας και σύγχυσης των καταναλωτών. Η απόφαση για εξορθολογισμό ήταν ένα κρίσιμο, προληπτικό μέτρο για τη διαφύλαξη της μακροπρόθεσμης αξίας της μάρκας σε μια εποχή αυξανόμενης ψηφιακής διαφάνειας, όπου οι γραμμές μεταξύ των diffusion και των κύριων συλλογών γίνονταν όλο και πιο θολές.
Αυτή η κίνηση απέτρεψε την πιθανή εμπορευματοποίηση του ονόματος Armani, μια μοίρα που έχει πλήξει άλλες μάρκες σχεδιαστών που υπερ-επεκτάθηκαν μέσω αδειοδοτήσεων και diffusion σειρών. Η ενοποίηση επανέφερε μια σαφή ιεραρχία της μάρκας και προστάτευσε το φιλόδοξο status της κύριας μάρκας.
Δύο βασικές σειρές απορροφήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας:
Αυτό το στρατηγικό κλάδεμα συνοδεύτηκε από μια ευρύτερη κίνηση για την επαναφορά της αδειοδοτημένης παραγωγής εντός της εταιρείας κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1990 και του 2000. Με την απόκτηση εγκαταστάσεων παραγωγής και την ακύρωση εξωτερικών αδειών, η εταιρεία απέκτησε μεγαλύτερο έλεγχο στην ποιότητα, την παραγωγή και τη διανομή, διασφαλίζοντας ότι κάθε προϊόν που φέρει το όνομα Armani τηρούσε τα αυστηρά πρότυπα του ιδρυτή Τζόρτζιο Αρμάνι.
Η φιλοδοξία του Giorgio Armani εκτεινόταν πολύ πέρα από τον τομέα της ένδυσης. Το όραμά του ήταν να δημιουργήσει όχι απλώς μια μάρκα μόδας, αλλά μια ολοκληρωμένη μάρκα lifestyle, ένα καθηλωτικό αισθητικό σύμπαν που θα μπορούσε να αγγίξει κάθε πτυχή της ζωής των πελατών του. Αυτή η στρατηγική επέκταση μετέτρεψε τον Όμιλο Armani από πωλητή προϊόντων σε προμηθευτή μιας ολοκληρωμένης φιλοσοφίας ζωής, που περικλείεται σε αυτό που έχει ονομαστεί ο «Κόσμος Armani».
Η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτή τη διαφοροποίηση ήταν η δηλωμένη επιθυμία του Giorgio Armani η μάρκα να γίνει «μια έκφραση του στυλ ως τρόπος ζωής, της εκλεπτυσμένης απλότητας ως σημάδι κομψότητας σε κάθε τομέα». Αυτή η φιλοσοφία καθοδήγησε την επέκταση της μάρκας από την γκαρνταρόμπα στο σπίτι, και από το σπίτι στους τομείς της φιλοξενίας, της εστίασης και της αναψυχής. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια ολιστική και απρόσκοπτη εμπειρία, επιτρέποντας στους καταναλωτές να βυθιστούν πλήρως στην υπογραφή της αισθητικής της μάρκας για διακριτική πολυτέλεια και εκλεπτυσμένο μινιμαλισμό.
Αυτή η επέκταση ήταν κάτι περισσότερο από μια απλή άσκηση διαφοροποίησης εσόδων, ήταν μια εξελιγμένη στρατηγική για την οικοδόμηση απαράμιλλης αφοσίωσης στη μάρκα. Ενσωματώνοντας την αισθητική Armani στις πιο προσωπικές και βιωματικές πτυχές της ζωής ενός ατόμου υψηλής καθαρής αξίας, το σπίτι του, τα ταξίδια του, τις κοινωνικές του συγκεντρώσεις, η μάρκα ξεπερνά μια καθαρά συναλλακτική σχέση. Γίνεται αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας των ανθρώπων και της καθημερινής τους ύπαρξης. Ένας πελάτης που αγοράζει ένα κοστούμι Giorgio Armani (ένα προϊόν) μπορεί στη συνέχεια να μείνει σε ένα Armani Hotel (μια εμπειρία) και να επιπλώσει το σπίτι του με Armani/Casa (μια δήλωση ταυτότητας). Αυτή η πρόοδος βαθαίνει τη συναισθηματική και οικονομική επένδυση του πελάτη στη μάρκα, δημιουργώντας ένα ισχυρό οικοσύστημα που τον καθιστά λιγότερο πιθανό να στραφεί σε έναν ανταγωνιστή που προσφέρει μόνο ένδυση. Αυτή η στρατηγική μετατρέπει αποτελεσματικά τους πελάτες σε οπαδούς της μάρκας, πλήρως ενταγμένους στον «Κόσμο Armani».
Η επέκταση σε μια μάρκα lifestyle εκτελέστηκε μέσω της δημιουργίας αρκετών βασικών τμημάτων, καθένα από τα οποία επεκτείνει το βασικό DNA του Armani σε έναν νέο τομέα.
Η Armani/Casa ξεκίνησε το 2000 και καθιέρωσε γρήγορα τη μάρκα ως παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά πολυτελών επίπλων. Αυτό το τμήμα μεταφράζει αριστοτεχνικά την υπογραφή της αισθητικής Armani, καθαρές γραμμές, ευγενή υλικά και μια ήρεμη, ουδέτερη χρωματική παλέτα, σε μια ολοκληρωμένη συλλογή για το σπίτι. Η γκάμα περιλαμβάνει έπιπλα, φωτιστικά, πολυτελή υφάσματα που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την ιστορική ιταλική εταιρεία Rubelli, υπερσύγχρονες κουζίνες με την Armani/Dada, και έπιπλα και αξεσουάρ μπάνιου με την Armani/Roca. Πέρα από τα μεμονωμένα προϊόντα, η Armani/Casa αναλαμβάνει μεγάλης κλίμακας έργα εσωτερικής διακόσμησης για ιδιωτικές κατοικίες, γιοτ και αποκλειστικές αναπτύξεις ακινήτων, όπως ο επερχόμενος οικιστικός πύργος στις ΗΠΑ και οι Armani Beach Residences στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εδραιώνοντας περαιτέρω την παρουσία της μάρκας στον χώρο της υπερπολυτελούς διαβίωσης.
Σε μια κίνηση ορόσημο για τη βιομηχανία της πολυτέλειας, ο Armani εισήλθε στον τομέα της φιλοξενίας μέσω μιας στρατηγικής συνεργασίας με την Emaar Properties του Ντουμπάι. Αυτή η συνεργασία οδήγησε στο άνοιγμα δύο εμβληματικών πολυτελών ξενοδοχείων: του Armani Hotel Dubai, που βρίσκεται εντός του εμβληματικού Burj Khalifa, και του Armani Hotel Milano. Αυτές οι ιδιοκτησίες εκτός από επώνυμα ξενοδοχεία, είναι οι φυσικές ενσαρκώσεις του τρόπου ζωής Armani. Οι εσωτερικοί χώροι επιβλέπονταν προσωπικά από τον Giorgio Armani και είναι πλήρως επιπλωμένοι με προϊόντα από τη συλλογή Armani/Casa, δημιουργώντας μια απόλυτα καθηλωτική και συνεκτική εμπειρία της μάρκας. Αυτό το εγχείρημα ήταν μια σκόπιμη στρατηγική για να προσφέρει μια 24/7 έκφραση του brand, επιτρέποντας στους επισκέπτες να ζήσουν κυριολεκτικά μέσα στον «Κόσμο Armani».
Η είσοδος της μάρκας στον γαστρονομικό κόσμο ξεκίνησε το 1998 και από τότε έχει επεκταθεί σε ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο με πάνω από είκοσι εστιατόρια. Τα concepts Emporio Armani Caffe και Armani/Ristorante βρίσκονται στρατηγικά δίπλα στις μπουτίκ του ομίλου, δημιουργώντας μια απρόσκοπτη μετάβαση από ένα περιβάλλον λιανικής σε μια εμπειρία αναψυχής. Αυτοί οι χώροι, από το Μιλάνο και το Παρίσι έως τη Νέα Υόρκη και το Τόκιο, λειτουργούν ως κομψοί κοινωνικοί κόμβοι που αντικατοπτρίζουν το σχεδιαστικό ήθος της μάρκας, συχνά διαθέτοντας έπιπλα Armani/Casa. Τα μενού τιμούν την ιταλική γαστρονομική κληρονομιά, προσαρμοζόμενα ταυτόχρονα στα τοπικά πλαίσια. Το χαρτοφυλάκιο lifestyle επεκτείνεται επίσης στην αποκλειστική νυχτερινή ζωή με τα κλαμπ Armani/Privé στο Μιλάνο και το Ντουμπάι, κατακτώντας περαιτέρω τις κοινωνικές πτυχές της ζωής του καταναλωτή.
Η φιλοδοξία του «Κόσμου Armani» εκτείνεται ακόμη περισσότερο, αποδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη ικανότητα εφαρμογής των βασικών αξιών της μάρκας σε ποικίλες κατηγορίες. Αυτό περιλαμβάνει την Armani/Dolci, μια σειρά πολυτελών ζαχαρωδών που προσφέρει σοκολάτες, τσάγια και μπισκότα σε εκλεπτυσμένη συσκευασία, την Armani/Fiori, μια αποκλειστική υπηρεσία λουλουδιών που παρέχει συνθέσεις και διακοσμητικά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν την εκλεπτυσμένη αισθητική της μάρκας και ακόμη και την ιδιοκτησία της διάσημης ομάδας μπάσκετ Olimpia Milano, η οποία φέρει την επωνυμία EA7 Emporio Armani, συνδέοντας τη μάρκα με τον κόσμο του επαγγελματικού αθλητισμού.
Ένα βασικό συστατικό της επιτυχημένης επέκτασης του Armani υπήρξε η εξαιρετικά στρατηγική χρήση των συμφωνιών αδειοδότησης. Αυτό το μοντέλο είναι ένα μάθημα αριστείας στην εξισορρόπηση της πανταχού παρουσίας της μάρκας με την αποκλειστικότητά της. Συνεργαζόμενος με αδιαμφισβήτητους ηγέτες σε εξειδικευμένες βιομηχανίες, ο Armani κατάφερε να επιτύχει παγκόσμια παρουσία σε κατηγορίες υψηλού περιθωρίου κέρδους, διατηρώντας παράλληλα αυστηρό δημιουργικό έλεγχο και αποφεύγοντας την αποδυνάμωση που έπληξε άλλους σχεδιαστές που ακολούθησαν λιγότερο πειθαρχημένες στρατηγικές αδειοδότησης.
Η εξαιρετικά μακροπρόθεσμη φύση αυτών των συμφωνιών δεν είναι τυπική των συνήθων συμφωνιών αδειοδότησης. Υποδηλώνει μια βαθιά, στρατηγική ευθυγράμμιση όπου οι εταίροι λειτουργούν σχεδόν ως ολοκληρωμένα τμήματα της αυτοκρατορίας Armani. Αυτή η δομή επιτρέπει στον Armani να αξιοποιεί την παγκόσμιας κλάσης τεχνογνωσία των εταίρων του στην κατασκευή, την έρευνα και ανάπτυξη, και τη διανομή, εξασφαλίζοντας προϊόντα υψηλής ποιότητας και ευρεία εμβέλεια στην αγορά χωρίς την ανάγκη για τεράστιες κεφαλαιακές επενδύσεις σε μη βασικές βιομηχανίες. Αυτό το μοντέλο της «ελεγχόμενης πανταχού παρουσίας» επιτρέπει στη μάρκα να είναι ένα σταθερό χαρακτηριστικό στη ζωή του καταναλωτή, διατηρώντας παράλληλα την αντίληψη της σπανιότητας και του σχολαστικού ελέγχου στον πυρήνα της μόδας της.
Η επιρροή του Giorgio Armani εκτείνεται πολύ πέρα από τη δημιουργία της δικής του αυτοκρατορίας, ήταν μια επαναστατική δύναμη που αναδιαμόρφωσε θεμελιωδώς την αισθητική, τις πρακτικές μάρκετινγκ και τις επιχειρηματικές στρατηγικές ολόκληρης της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας. Ο αντίκτυπός του δεν ήταν απλώς στυλιστικός αλλά δομικός, καθιερώνοντας νέα παραδείγματα που έκτοτε έχουν γίνει συνήθης πρακτική για τους οίκους πολυτελείας παγκοσμίως. Το «Φαινόμενο Armani» υποδηλώνει μια κληρονομιά βαθιάς και διαρκούς μεταμόρφωσης.
Η πιο εμβληματική και άμεση συμβολή του Armani στη μόδα ήταν η ριζική του επανερμηνεία της ραπτικής, η οποία εισήγαγε μια νέα, σύγχρονη σιλουέτα που καθόρισε τα τέλη του 20ού αιώνα.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, ο Armani πρωτοπόρησε στην αποδόμηση του παραδοσιακού ανδρικού σακακιού. Σε μια εποχή που η ανδρική ένδυση χαρακτηριζόταν από άκαμπτες βάτες, σκληρές ενισχύσεις και τετραγωνισμένα, ενισχυμένα σχήματα, έκανε το ριζοσπαστικό βήμα να αφαιρέσει αυτά τα δομικά στοιχεία. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μαλακό, μη δομημένο και ρευστό σακάκι που έπεφτε φυσικά πάνω στο σώμα, προσφέροντας την άνεση και την ευκολία μιας ζακέτας, διατηρώντας παράλληλα την αυθεντικότητα ενός κοστουμιού. Αυτό δεν ήταν μια εξέλιξη, αλλά μια επανάσταση, αφού δημιούργησε ένα ένδυμα που ήταν «ένα είδος δεύτερου δέρματος» αντί για ένα περιοριστικό κλουβί για τον άνδρα.
Αυτή η νέα σιλουέτα έγινε η στολή για μια νέα εποχή επαγγελματισμού. Το «power suit» της δεκαετίας του 1980, συνώνυμο της φιλοδοξίας και της επιτυχίας από τη Wall Street έως το Χόλιγουντ, ήταν μια δημιουργία του Armani. Προέβαλλε μια νέα μορφή δύναμης, βασισμένη στη διακριτική αυτοπεποίθηση και τη χαλαρή αυθεντία αντί για την άκαμπτη επισημότητα.
Ένα κοστούμι Armani επέτρεπε στον άνδρα να φαίνεται επιτυχημένος και αυθεντικός χωρίς να φαίνεται αποπνικτικός, περιορισμένος ή επιδεικτικός. Αυτή η αισθητική αποτύπωσε τέλεια το πνεύμα της εποχής μιας γενιάς που εκτιμούσε τόσο την επιτυχία όσο και μια πιο σύγχρονη, ρευστή προσέγγιση στη ζωή.
Ο Armani διατύπωσε περίφημα τη σχεδιαστική του φιλοσοφία ως μια προσπάθεια να «απαλύνει την εικόνα των ανδρών και να σκληρύνει την εικόνα των γυναικών». Το πέτυχε αυτό χρησιμοποιώντας παραδοσιακά γυναικεία υφάσματα για την ανδρική ένδυση και, κυρίως, προσαρμόζοντας την ισχυρή, αποδομημένη σιλουέτα των ανδρικών του σακακιών στις γυναικείες του συλλογές. Αυτό δημιούργησε ένα κομψό, αυθεντικό και διακριτικά ανδρόγυνο στυλ που έγινε μια κομψή πανοπλία για τη νέα γενιά γυναικών που εισέρχονταν στον εταιρικό κόσμο και ανέβαιναν την επαγγελματική κλίμακα. Το παντελόνι-κοστούμι Armani δεν αφορούσε γυναίκες που ντύνονταν σαν άνδρες, αφορούσε την παροχή σε αυτές μιας νέας στολής δύναμης που ήταν ταυτόχρονα θηλυκή και τρομερή.
Υποστηρίζοντας αυτή την ιταλική σαρτοριαλική επανάσταση ήταν μια σταθερή δέσμευση στον μινιμαλισμό και την απλότητα. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Armani έδινε προτεραιότητα στις καθαρές γραμμές, τα άψογα κοψίματα και την ποιότητα του υφάσματος έναντι της διακόσμησης και της υπερβολής. Υποστήριξε μια σιωπηλή, ουδέτερη χρωματική παλέτα που κυριαρχούταν από εκλεπτυσμένες αποχρώσεις του μπεζ, του γκρι και της άμμου, ένα φάσμα που έγινε διάσημο ως «greige». Αυτή η αισθητική της διακριτικής πολυτέλειας έγινε μια αδιαμφισβήτητη υπογραφή της μάρκας και, δεκαετίες αργότερα, θα αναγνωριζόταν ως μια πρωτοποριακή έκφραση της τάσης της «ήσυχης πολυτέλειας».
Πριν από τον Giorgio Armani, η σχέση μεταξύ του Χόλιγουντ και της υψηλής μόδας ήταν σποραδική και σε μεγάλο βαθμό μη δομημένη. Ο Armani ήταν ο πρώτος σχεδιαστής που αναγνώρισε και αξιοποίησε συστηματικά την τεράστια δύναμη του κόκκινου χαλιού ως παγκόσμια πλατφόρμα μάρκετινγκ, μια στρατηγική που άλλαξε μόνιμα την επιχείρηση της μόδας.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ο Armani έκανε την πρωτοφανή κίνηση να προσλάβει μια πρώην δημοσιογράφο της κοσμικής ζωής, τη Wanda McDaniel, με τον συγκεκριμένο σκοπό να χτίσει σχέσεις με ηθοποιούς και στυλίστες. Ίδρυσε ένα ειδικό δωμάτιο ντυσίματος VIP στη Rodeo Drive στο Λος Άντζελες, δημιουργώντας μια επίσημη υποδομή για το ντύσιμο των διασημοτήτων. Αυτή ήταν μια επαναστατική απόκλιση από τις πρακτικές της εποχής και έθεσε τα θεμέλια για τα εξαιρετικά οργανωμένα τμήματα σχέσεων με διασημότητες που είναι πλέον πρότυπο σε κάθε μεγάλο οίκο πολυτελείας.
Η γκαρνταρόμπα που δημιούργησε ο Armani για τον Richard Gere στην ταινία του 1980 American Gigolo ήταν μια πολιτιστική στιγμή που αποτέλεσε ορόσημο. Οι σκηνές της ταινίας όπου ο Gere απλώνει τη συλλογή του από άψογα ραμμένα, χαλαρά κοστούμια, πουκάμισα και γραβάτες Armani δημιούργησαν έναν ανεξίτηλο δεσμό μεταξύ της μάρκας και ενός νέου ιδανικού σύγχρονης αποπλάνησης, αυτοπεποίθησης και επιτυχίας. Αυτή η ταινία εκτόξευσε τον Armani σε διεθνή φήμη και απέδειξε την απαράμιλλη δύναμη του κινηματογράφου να δημιουργεί φιλοδοξία για το brand.
Ο Armani «έντυσε» πολλές ακόμα ταινίες.
Μερικές από αυτές ήταν με χρονολογική σειρά:
The Untouchables το 1987, Goodfellas το 1990, Casino το 1995, The Dark Knight το 2008, Inglourious Basterds το 2009, The Social Network το 2010, The Wolf of Wall Street το 2013, A Μost Violent Year το 2014.
Η στρατηγική εστίαση του Armani στο Χόλιγουντ απέδωσε θεαματικά αποτελέσματα. Μέχρι το 1990, τα σχέδιά του ήταν τόσο πανταχού παρόντα στο κόκκινο χαλί των Βραβείων Όσκαρ που το επιδραστικό εμπορικό έντυπο Women's Wear Daily ονόμασε περίφημα την εκδήλωση «Τα Βραβεία Armani». Αυτό το παρατσούκλι σηματοδότησε την εδραίωση μιας συμβιωτικής σχέσης μεταξύ των οίκων μόδας και του Χόλιγουντ που ο Armani είχε σχεδιάσει μόνος του. Μετέτρεψε το κόκκινο χαλί από ένα δευτερεύον παρασκήνιο σε ένα κορυφαίο παγκόσμιο γεγονός μόδας.
Αυτή η στρατηγική δεν ήταν απλώς μια άσκηση δημοσίων σχέσεων, ήταν ένα επαναστατικό κανάλι μάρκετινγκ που παρέκαμψε την παραδοσιακή διαφήμιση για να ενσωματώσει τη μάρκα Armani απευθείας στην παγκόσμια πολιτιστική αφήγηση. Κάνοντας τα ρούχα του συνώνυμα με την κορυφή της κινηματογραφικής επιτυχίας και της αίγλης των διασημοτήτων, δημιούργησε ένα απαράμιλλο «φαινόμενο του φωτοστέφανου». Αυτή η προσέγγιση απέδειξε ότι ένα μόνο, καλά τοποθετημένο φόρεμα στη σωστή διασημότητα θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερη αξία για τη μάρκα και παγκόσμια έκθεση από μια διαφημιστική καμπάνια πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή η συνειδητοποίηση ανάγκασε κάθε άλλη μάρκα πολυτελείας να ακολουθήσει το παράδειγμά του, δημιουργώντας το σύγχρονο, υψηλού ρίσκου οικοσύστημα του κόκκινου χαλιού που υπάρχει σήμερα. Εν κατακλέιδι μπορούμε να πούμε ότι ο Armani εφηύρε τη σύγχρονη μορφή του μάρκετινγκ διασημοτήτων, που έχει εξελιχθεί και στο influencer marketing.
Πέρα από την αισθητική και το μάρκετινγκ, η επιχειρηματική οξυδέρκεια του Giorgio Armani δημιούργησε νέα μοντέλα για το πώς μια μάρκα πολυτελείας θα μπορούσε να δομηθεί και να επεκταθεί. Οι καινοτομίες του παρείχαν ένα ανθεκτικό πρότυπο που έχει μελετηθεί και μιμηθεί σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Η εξελιγμένη αρχιτεκτονική της μάρκας που αναλύθηκε παραπάνω έγινε ένα θεμελιώδες μοντέλο για άλλους οίκους πολυτελείας που επιδιώκουν να διευρύνουν την εμβέλειά τους στην αγορά χωρίς να υποτιμούν την κύρια ταυτότητα της μάρκας τους. Η στρατηγική της δημιουργίας διακριτών diffusion και προσιτών σειρών πολυτελείας (όπως η Emporio Armani και η A|X) κάτω από μια ενιαία ισχυρή μητρική μάρκα έχει γίνει μια κοινή πρακτική για τους ομίλους πολυτελείας που στοχεύουν στην οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου χαρτοφυλακίου που απευθύνεται σε πολλαπλά τμήματα καταναλωτών και επίπεδα τιμών.
Ο Armani ήταν ο πρώτος σχεδιαστής που επέκτεινε με επιτυχία και ολοκληρωμένα μια μάρκα μόδας σε μια πλήρη αυτοκρατορία lifestyle. Τα εγχειρήματά του στη φιλοξενία, τους εσωτερικούς χώρους και την εστίαση δεν ήταν απλές επεκτάσεις της μάρκας, αλλά μέρος ενός ολιστικού οράματος για τη δημιουργία ενός καθηλωτικού κόσμου. Αυτή η έννοια έχει γίνει από τότε ένας βασικός στρατηγικός στόχος για μεγάλους ομίλους πολυτελείας όπως η LVMH και η Kering, οι οποίοι τώρα λειτουργούν ξενοδοχεία, καφέ και συλλογές για το σπίτι ως βασικά συστατικά των οικοσυστημάτων των κορυφαίων brands τους.
Σε μια βιομηχανία που ορίζεται όλο και περισσότερο από την ενοποίηση των μαρκών κάτω από λίγους ισχυρούς, εισηγμένους στο χρηματιστήριο ομίλους, η σταθερή δέσμευση του Giorgio Armani να διατηρήσει την ανεξαρτησία της εταιρείας του αποτελεί σημαντικό μέρος της κληρονομιάς του. Παραμένοντας μια ιδιωτική εταιρεία με τον ιδρυτή ως μοναδικό μέτοχο, ο Όμιλος Armani έχει επιδείξει έναν εναλλακτικό και εξαιρετικά επιτυχημένο δρόμο. Αυτή η ανεξαρτησία, που τώρα προστατεύεται νομικά από το Ίδρυμα Giorgio Armani, επιτρέπει την εστίαση στη μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας και τη διατήρηση ενός μοναδικού δημιουργικού οράματος, απαλλαγμένου από τις πιέσεις των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων των μετόχων και των τριμηνιαίων εκθέσεων κερδών.
Η πιο πειστική απόδειξη της μνημειώδους επίδρασης του Armani στη βιομηχανία δεν βρίσκεται στα στοιχεία πωλήσεων, αλλά στους κατηγορηματικούς φόρους τιμής από τους άμεσους ανταγωνιστές του. Μετά τον θάνατό του, δηλώσεις βαθύτατου σεβασμού και θαυμασμού ήρθαν από τους ηγέτες των αντίπαλων οίκων μόδας. Ο Ralph Lauren τον επαίνεσε ως έναν σχεδιαστή που «ποτέ δεν παρέκκλινε από το όραμά του». Η Donatella Versace τον αποκάλεσε «γίγαντα» που «έγραψε ιστορία». Ο Valentino Garavani αναφέρθηκε σε αυτόν ως έναν φίλο που ποτέ δεν θεώρησε αντίπαλο, υποκλινόμενος στο «τεράστιο ταλέντο του». Το να προσφέρουν άμεσοι ανταγωνιστές σε αυτό το επίπεδο τέτοιους ανεπιφύλακτους επαίνους είναι εξαιρετικά σπάνιο. Λειτουργεί ως μια αδιαμφισβήτητη αναγνώριση από τους ομολόγους του ότι ο Giorgio Armani άλλαξε θεμελιωδώς τους κανόνες του παιχνιδιού που όλοι έπρεπε να παίξουν.
Η κληρονομιά του Giorgio Armani είναι μνημειώδης, καθορισμένη από μια σπάνια και ισχυρή δυαδικότητα. Ήταν ταυτόχρονα ένας δημιουργικός οραματιστής που συνέγραψε μια νέα αισθητική της σύγχρονης κομψότητας και ένας εμπορικός τιτάνας που αρχιτεκτόνησε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο για τη βιομηχανία της πολυτέλειας. Αυτή η διπλή κληρονομιά διασφαλίζει ότι η επιρροή του θα διαρκέσει πολύ πέρα από τα εμβληματικά ενδύματα που δημιούργησε, διαμορφώνοντας την ίδια τη δομή και τη στρατηγική του παγκόσμιου τοπίου της μόδας για τις επόμενες γενιές.
Η σύνθεση αυτής της ανάλυσης επιβεβαιώνει ότι ο αντίκτυπος του Armani είναι διπλός. Από τη μία πλευρά, άλλαξε το τι φιλοδοξούσαν να φορέσουν οι άνθρωποι. Το αποδομημένο σακάκι, το ανδρόγυνο power suit και η εκλεπτυσμένη παλέτα «greige» δεν ήταν απλές τάσεις της μόδας, ήταν συστατικά ενός νέου κοινωνικού αρχετύπου. Ο Armani πούλησε μια εικόνα επιτυχίας για τα τέλη του 20ού αιώνα που ήταν γεμάτη αυτοπεποίθηση, σύγχρονη και ισχυρή, αλλά εκφραζόταν μέσω της διακριτικής εκλέπτυνσης αντί της επιδειξιομανίας. Έδωσε σε μια γενιά ανδρών και γυναικών μια νέα στολή για την πλοήγηση σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο.
Από την άλλη πλευρά, και ίσως πιο σημαντικά, άλλαξε το πώς η βιομηχανία πούλησε αυτές τις φιλοδοξίες. Το πολυεπίπεδο χαρτοφυλάκιο από brands, η δημιουργία της μάρκας «total lifestyle» και η εφεύρεση του συστηματικού μάρκετινγκ του κόκκινου χαλιού δεν ήταν απλώς επιχειρηματικές τακτικές, ήταν στρατηγικές καινοτομίες που έγιναν οι θεμελιώδεις πυλώνες του σύγχρονου εγχειριδίου της πολυτέλειας. Το «Πρότυπο Armani» είναι ένας ισχυρός συνδυασμός αισθητικής καινοτομίας, στρατηγικής τμηματοποίησης της μάρκας, καθηλωτικής διαφοροποίησης του lifestyle και ισχυρού πολιτιστικού μάρκετινγκ. Έχει μελετηθεί, προσαρμοστεί και ακολουθηθεί από σχεδόν κάθε μεγάλο παίκτη της πολυτέλειας που ακολούθησε.
Κοιτάζοντας προς το μέλλον, ο Όμιλος Armani είναι μοναδικά τοποθετημένος για ένα μέλλον χωρίς τον εμβληματικό του ιδρυτή, μια απόδειξη της αξιοσημείωτης διορατικότητάς του. Η στρατηγική ίδρυση του Ιδρύματος Giorgio Armani λειτουργεί ως ένα νομικό και φιλοσοφικό φρούριο, σχεδιασμένο να κωδικοποιεί και να προστατεύει το βασικό DNA της μάρκας, να διασφαλίζει τη συνέχεια του δημιουργικού του οράματος και, κυρίως, να διαφυλάσσει την ανεξαρτησία της εταιρείας από την εξαγορά από τους ισχυρούς ομίλους της βιομηχανίας.
Το σχέδιο διαδοχής, το οποίο εμπιστεύεται το μέλλον της αυτοκρατορίας σε μια συλλογικότητα έμπιστων μελών της οικογένειας και μακροχρόνιων συνεργατών, είναι σχεδιασμένο για σταθερότητα και οργανική μετάβαση αντί για ανατρεπτικές αλλαγές.
Αυτό το προσεκτικά κατασκευασμένο πλαίσιο βοηθά τον Όμιλο Armani να ευδοκιμήσει όχι ως λείψανο της ιδιοφυΐας του ιδρυτή του, αλλά ως μια δυναμική και διαρκής ανεξάρτητη δύναμη στην παγκόσμια αγορά πολυτελείας. Η κληρονομιά του Giorgio Armani, επομένως, δεν είναι απλώς χαραγμένη στην ιστορία της μόδας, είναι ενσωματωμένη σε μια ζωντανή, αναπνέουσα επιχείρηση, σχεδιασμένη για μακροπρόθεσμη πορεία, μια τελική απόδειξη για έναν άνθρωπο που ήταν τόσο αριστοτέχνης στρατηγός όσο και αριστοτέχνης του στυλ.
Ο Giorgio Armani πέθανε στις 4 Σεπτεμβρίου 2025
Μη χάνεις τις προσφορές, τα άρθρα μας και καμία άλλη ενημέρωση!
Γίνε Hall of Brands VIP μέλος και θα τα έχεις όλα!
- Εξαργυρώνεις τους Πόντους σε Ευρώ σε κάθε αγορά σου.
- Κερδίζεις ΔΩΡΟ Εκπτωτικό Κουπόνι με την Εγγραφή σου.
- Κερδίζεις ΔΩΡΟ Εκπτωτικό Κουπόνι για τα Γενέθλιά σου.
Διάβασε ακόμα στο Blog του Hall of Brands: