Not Translated
Not Translated

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ NIKE

Αρθρογράφος Hall Of Famer 04/07/2019 0 Comment(s)
Κολάζ με εικόνες από την ιστορία της Nike

Τι κοινό έχει ένα πορτμπαγκάζ γεμάτο από αθλητικά παπούτσια της σημερινής Asics, μια βαφλιέρα, οι Beatles, η αερόσολα, τα λόγια ενός μελλοθάνατου πριν από την εκτέλεση του, ο Jordan, το Swoosh και η μεγαλύτερη καμπάνια ευαισθητοποίησης και έρευνας για τον καρκίνο όπου συγκεντρώθηκαν πάνω από 20.000.000 δολάρια;  

 

Άνδρας που κατασκευάζει Nike παπούτσια

 

Όλοι έχουμε έστω και ένα αθλητικό της στην ντουλάπα μας, αλλά τι γνωρίζουμε πραγματικά για αυτήν;

Η ιστορία της NIKE, Inc. μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αθλητικών ειδών στον κόσμο, είναι γεμάτη από ονόματα που προκαλούν δέος, ιδέες που προκαλούν αίσθηση, μπόλικα αθλητικά παπούτσια, και την θεά Νίκη να τους οδηγεί στην κορυφή.

 

Όλα ξεκίνησαν από έναν μεταπτυχιακό φοιτητή και τον προπονητή του ο οποίος στο μάθημα της επιχειρηματικότητας είχε μια τρελή ιδέα και αποφάσισε να ακολουθήσει το ένστικτο του. Δανείστηκε 50 δολάρια από τον πατέρα του και έγινε μεταπωλητής φθηνών αθλητικών παπουτσιών από την Ιαπωνία, χρησιμοποιώντας το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου του ως κατάστημα πώλησης αθλητικών παπουτσιών. Η εταιρεία που επέλεξε ήταν η Onitsuka Tiger (σημερινή Asics).

Οι δύο κύριοι ακούν στα ονόματα Phil Knight και Bill Bowerman οι οποίοι στις 25 Ιανουαρίου 1964 ίδρυσαν την Blue Ribbon Movement (σημερινή Nike).

Το ιστορικό κατάστημα Blue Ribbon Sports και η ελληνική θεά Νίκη σε αντιπαραβολή

 

Το 1971 ιδρύεται η NIKE, Inc. και ζητείται από μία φοιτήτρια ονόματι Caroline Davidson να σχεδιάσει ένα λογότυπο το οποίο να χωράει στο πλάι ενός παπουτσιού με την αμοιβή της να φτάνει μόλις τα 35 δολάρια. Το λογότυπο swoosh όπως και το όνομα της Nike είναι εμπνευσμένα από την Θεά Νίκη της αρχαιότητας αποτελεί ένα από τα ποιο αναγνωρίσιμα λογότυπα για τον 20 αιώνα. Άρα λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι η Nike πήρε το όνομά της από την αρχαία ελληνική Νίκη.

Δώδεκα χρόνια μετά, η Caroline παρέλαβε ένα χρυσό Swoosh δαχτυλίδι με διαμάντι, ένα πακέτο μετοχών της NIKE, Inc. και όλα τα πιστοποιητικά ως ένδειξη αναγνώρισης των δικαιωμάτων της στο λογότυπο.

 

Η ΒΑΦΛΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΜΕ ΤΟ SWOOSH

Το 1972 το πρώτο παπούτσι είναι γεγονός, ελάχιστοι όμως γνωρίζουν πως η πασίγνωστη waffle sole, στην πραγματικότητα συνελήφθη την ώρα ενός πρωινού βλέποντας την βαφλιέρα του σπιτιού, η οποία χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί το πρώτο παπούτσι με το logo Swoosh στο πλάι.

nike swoosh λογότυπο

Ποια είναι όμως είναι τα χαρακτηριστικά της NIKE που την κάνουν να έχει αυτήν την απήχηση; Η απάντηση είναι απλή, η NIKE βασίστηκε στην βαθιά ριζωμένη νοοτροπία ένταξης των καταναλωτών και στα ατομικά αθλητικά επιτεύγματα. Με άλλα λόγια, η άθληση και το να παίζεις κάποιο άθλημα στην Αμερική είναι κάτι που το κάνουν όλοι για λόγους διασκέδασης στον ελεύθερο τους χρόνο, let people do a hobby.

 

  • To 1979 η NIKE, Inc. κατοχυρώνει την πατέντα της για την τεχνολογία της αερόσολας, η οποία έφερε την επανάσταση στο αθλητικό παπούτσι και επιλέχθηκε από αθλητές παγκόσμιους βεληνεκούς.
  • Το 1985 το αστέρι του NBA Michael Jordan ξεκινά συνεργασία με την NIKE βοηθώντας την ουσιαστικά να σπάσει νέα ρεκόρ πωλήσεων.
  • Το 1988 η NIKE, Inc. ξεκινά την διαφημιστική της καμπάνια με το πασίγνωστο “Just do it”, το οποίο είναι εμπνευσμένο από τα τελευταία λόγια του Gary Gilmore “Let’s do it” λίγο πριν από την εκτέλεση του.

 

Επίσης εκείνη την χρονιά βγαίνει στον αέρα το πρώτο και μοναδικό τηλεοπτικό spot το οποίο χρησιμοποιεί το “Revolution” των Beatles. Η NIKE έμπλεξε σε μια δικαστική διαμάχη με την εταιρεία που είχε τα δικαιώματα του τραγουδιού. Παρά την ένθερμη στήριξη της Yoko Ono η NIKE υποχρεώθηκε να πληρώσει 250.000 δολάρια ενώ την επόμενη χρονιά της παραχωρείται από την Ono το δικαίωμα χρήσης του τραγουδιού του John Lennon "Instant Karma".
 

 

Lance Armstrong & Nike

 

Ο Lance Armstrong ο ποδηλάτης αθλητής που θεραπεύτηκε από τον καρκίνο και έφτασε στην κορυφή, αφιέρωσε την ζωή του για να ευαισθητοποιήσει και να βοηθήσει στην έρευνα σχετικά με τον καρκίνο. Στηριζόμενος από την NIKE, το 2004 έκανε μια από τις μεγαλύτερες καμπάνιες ευαισθητοποίησης δημιουργώντας τα γνωστά σε όλους μας κίτρινα βραχιόλια με το LIVESTRONG καταφέρνοντας να συγκεντρώσει 20.000.000 δολάρια.

 

 

 

 

 DREAM BIG, WORK HARD AND BELIEVE IN YOURSELF

Όλα τα υπόλοιπα πλέον αποτελούν ιστορία με την NIKE, Inc. να βρίσκεται πίσω από τις εμπορικές επωνυμίες που γνωρίζουμε όλοι, Nike Golf, Nike Pro, Nike+, Air Jordan, Nike Blazers, Air Force 1, Nike Dunk, Air Max, Nike Skateboarding, Converse, Chuck Taylor All-Stars line sneakers, Jordan, Nike Huarache, Nike Roshe, κατέχoντας ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια της αγοράς αθλητικών ειδών.

 

Ο σημερινός επικεφαλής της NIKE δεν την ονομάζει εταιρεία αλλά κίνημα ή όπως προτιμά αυτός να την λέει, άλογο, επειδή θεωρεί πως το να διοικείς είναι μια προσομοίωση περισσότερο του να καβαλάς άλογο παρά να οδηγείς αυτοκίνητο. Η σχέση εμπιστοσύνης και τα όρια κατακτιούνται με τον χρόνο και την προσπάθεια που καταβάλλονται και από τους δύο.

 

Η NIKE, Inc. (νάικι) όπως προφέρεται σωστά, μας μαθαίνει πως το να ακολουθείς τον ανορθόδοξο δρόμο, να ακολουθείς την απλότητα, να παρατηρείς τις ανάγκες και να δίνεις λύσεις, σε οδηγεί ψηλά. Η αρχή για να κατακτήσει κανείς αυτό τον στόχο είναι απλώς να ανέβει το πρώτο σκαλί.

 

Just do it λοιπόν.

 

Dream big, work hard and believe in yourself...

 

 

Μη χάνεις τις προσφορές, τις εκπτώσεις μας, τα άρθρα μας και καμία άλλη ενημέρωση!
Γίνε Hall of Brands VIP μέλος και θα τα έχεις όλα στο e-mail σου!


 button for newsletter subscription

 

 

 

 

Αφού λατρεύεις τη Nike και τα Sneakers, διάβασε ακόμα στο Blog του Hall of Brands: